Πελματιαία απονευρωσίτιδα | φυσικοθεραπεία

Λειτουργία
Διατηρεί τη σταθερότητα του άκρου ποδός καθώς και το σχήμα της ποδικής καμάρας,ενώ απορροφά τις φορτίσεις που ασκούνται στο πόδι κατά τη διάρκεια της βάδισης.

Παθολογία και συμπτώματα της πελματιαίας απονευρωσίτιδας
Η φλεγμονή της πελματιαίας απονεύρωσης είναι αποτέλεσμα μηχανικής καταπόνησης ύστερα από παρατεταμένη βάδιση – ορθοστασία, χρήση μη κατάλληλων ή φθαρμένων υποδημάτων ή καταπόνηση μετά από έντονη άσκηση.
Οι προδιαθεσικοί παράγοντες εμφάνισης της πάθησης είναι οι κατασκευαστικές δυσμορφίες του πέλματος όπως η ανισοσκελία και η κοιλοποδία, η ακαμψία της ποδικής καμάρας, η ανελαστικότητα των καμπτήρων μυών του πέλματος, η παγίδευση του νεύρου, τα κακής ποιότητας υποδήματα και η παχυσαρκία.
Κλινικά εκδηλώνεται με πόνο στο πέλμα κατά τη βάδιση ή την ορθοστασία, πρωινό πόνο και δυσκαμψία που υποχωρεί με την  κίνηση, ευαισθησία στη μεσότητα της πελματιαίας απονεύρωσης, πιθανή παρουσία τοπικού οιδήματος και τέλος, πόνο κατά τη διάταση του πέλματος και των δακτύλων.

Φυσικοθεραπευτική προσέγγιση
Η φυσικοθεραπεία είναι απαραίτητο να ξεκινήσει από τα πρώτα στάδια εμφάνισης της πελματιαίας απονευρωσίτιδας για τη γρήγορη αντιμετώπιση και πλήρη αποκατάσταση της.

Η θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας περιλαμβάνει:

*χρήση ειδικών ορθοτικών πελμάτων (για μείωση της πίεσης της πελματιαίας απονεύρωσης και για την απορρόφηση κραδασμών κατά την βάδιση)

*αντιφλεγμονώδη αγωγή

*shockwave (κρουστικά κύματα)

*υδροθεραπεία

*κινησιοθεραπεία (για σταδιακή ενδυνάμωση των μυών της περιοχής, τη βελτίωση της μυϊκής ισορροπίας και τη πρόληψη νέων τραυματισμών.)

*διατάσεις (για την βελτίωση της ελαστικότητας)

*θεραπεία με φυσικά μέσα όπως υπέρηχος, laser, tens (για μείωση του πόνου και της φλεγμονής)

*σε παχύσαρκα άτομα συνίσταται η ελάττωση του βάρους.

*τέλος, γίνεται επανεκπαίδευση βάδισης όπου διορθώνουμε το υπάρχον λανθασμένο κινητικό πρότυπο, υιοθετώντας το φυσιολογικό, με επιμέρους ασκήσεις    του κύκλου βάδισης σε διάφορα επίπεδα και τη χρήση ειδικής πλατφόρμας ισορροπίας για βελτίωση της ιδιοδεκτικότητας.
Πελματιαία απονευρωσίτιδα | φυσικοθεραπεία