Τennis elbow | Φυσικοθεραπεία

Τι κοινό έχουν οι νοικοκυρές και οι τενίστες
Δύο διαφορετικοί  κόσμοι που τους συνδέει η χειρωνακτική εργασία και το στρες. Η έξω επικονδυλίτιδα ή tennis elbow είναι μια κοινή εκφυλιστική διαταραχή του μυοτενόντιου συνόλου. Χαρακτηριστικά αυτής της διαταραχής, της τενόντωσης, είναι η  υπέρχρηση του τένοντα και η αποτυχία  επούλωσης των ιστών.
Η εμφάνισή της είναι πιο συχνή μεταξύ ηλικιών 35-50 κυρίως στο «καλό» μας χέρι.
Οι μηχανισμοί κάκωσης

• Μπορεί να είναι ξαφνικά φορτία μεγαλύτερα των αντοχών των εκτεινόντων τενόντων του πήχεως κατά την διάρκεια της εργασίας, του παιχνιδιού ή της προπόνησης.  Άλλοτε μπορεί η σταδιακή καταπόνηση των τενόντων των εκτεινόντων και η κακή εργονομία με συσσωρευτικά φορτία να μας οδηγούν σε αυτό το αποτέλεσμα.
  • Στις νοικοκυρές, η ελλιπής ενδυνάμωση των χεριών, η κακή στάση, ο υπερβολικός πρηνισμός, η υπερβολική ένταση κατά την διάρκεια των εργασιών με τα χέρια, είναι κακοί προγνωστικοί δείκτες για την εμφάνιση του προβλήματος. Ακόμη, η έλλειψη μαγνησίου, η έλλειψη εργονομίας στις εργασίες του σπιτιού σε συνδυασμό με το στρες.

Πώς προσδιορίζεται η βλάβη?
Την ανατομική βλάβη χαρακτηρίζει η μικροσκοπική αποκόλληση ινών των εκτεινόντων τενόντων (πού εκτείνουν τον καρπό και τα δάκτυλα), στον έξω επικόνδυλο του βραχιονίου οστού (παρακονδύλια απόφυση).
Συμπτώματα:

1. Πρωινή δυσκαμψία αγκώνα
  2. Αδυναμία εκτεινόντων χεριού και δακτύλων (μακρός εκτείνοντας τον μεγάλο δάχτυλο)
  3. Αδύναμη γροθιά
  4. Αδύναμη λαβή κατά την διάρκεια σηκώματος ενός ποτηριού ή στρίψιμο τιμονιού αλλά και δυσκολία στο στρίψιμο του πόμολου της πόρτας
  5. Ενοχλήσεις στην έξω επιφάνεια του αγκώνα
  6. Πόνος ένα με δύο εκατοστά κάτω από τον έξω επικόνδυλο ή πόνος στον αγκώνα γενικότερα  κατά την κίνηση και την προπόνηση.
    Τennis elbow_Φυσικοθεραπεία

Θεραπεία:

• Στην οξεία φάση συνήθως συνιστούμε αντιφλεγμονώδη και αναλγητική θεραπεία με θεραπευτικό υπέρηχο, taping, tens, Laser, θεραπευτική μάλαξη και παγοθεραπεία.
  • Στη συνέχεια για να επιτύχουμε ελαστικότητα στους μύες του πήχεως και του καρπού, εφαρμόζουμε διατάσεις στην πρόσθια και την οπίσθια επιφάνεια του πήχεως δύο με τρεις φορές την ημέρα, πάντα σεβόμενοι τα όρια του πόνου.
  • Στο τελικό στάδιο στοχεύουμε στην ενδυνάμωση των μυών του πήχεως και του καρπού με τη βοήθεια του φυσικοθεραπευτή.

Σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση έχουν

• η διαγνωστική εμπειρία  γιατί μπορεί να υπάρξει σύγχυση συμπτωμάτων με αυτά που προέρχονται είτε από αυχενικό σύνδρομο είτε και από εγκλωβισμό του κερκιδικού νεύρου
  • η εμπειρία του φυσικοθεραπευτή, γιατί αυτός θα ορίσει την προοδευτική επιβάρυνση του προγράμματος αποκατάστασης ώστε να γίνει προσεκτική επανάκτηση των μηχανικών ιδιοτήτων των ιστών
  • η συνεργασία του ασθενή με τον φυσικοθεραπευτή για ζητήματα εργονομίας σε χώρους εργασίας, άσκησης και επιλογής κατάλληλου αθλητικού εξοπλισμού.