Φυσικοθεραπευτική αποκατάσταση σε ογκολογικούς ασθενείς

Στη σημερινή εποχή, ο καρκίνος (Ca) αποτελεί μια από τις συχνότερες αυτοάνοσες παθήσεις και προσβάλει όλο και μεγαλύτερο πληθυσμό ανά τον κόσμο. Πολλοί από τους ασθενείς με καρκίνο παρουσιάζουν δευτεροπαθείς εστίες της πάθησης σε κάποιον άλλο ιστό, δηλαδή δημιουργούν μεταστάσεις. Οι πολλαπλές χειρουργικές επεμβάσεις, οι ακτινοβολίες και άλλες μορφές θεραπείας έχουν πολύ συχνά παράπλευρες επιπλοκές όπως αφαίρεση ή καταστροφή οστίτη και συνδετικού ιστού, λεμφοίδημα και μυϊκές φλεγμονές, έκπτωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας, οστικό οίδημα και φλεγμονές, συρρικνώσεις μυών, τενόντων και νευρικών ριζών κ.ά..1350644107
Η θεραπεία του καρκίνου βασίζεται σε μεθόδους, οι οποίες τις περισσότερες φορές είναι επιθετικές με συνέπεια να επηρεάζεται η αυτοάμυνα και η φυσική κατάσταση των ασθενών καθώς επίσης να περιορίζεται η ικανότητα προσωπικής ανεξαρτησίας και αυτοεξυπηρέτησής τους.
Τα παραπάνω οδηγούν στην ανάγκη της πιο εξειδικευμένης προσέγγισης για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων. Με άλλα λόγια, οι στόχοι της  φυσικοθεραπευτικής αποκατάστασης των ασθενών με καρκίνο είναι η καλυτέρευση της ποιότητας ζωής τους μέσα από τη βελτίωση της μυϊκής δύναμης, της κινητικότητας και της λειτουργικής ανεξαρτησίας. Εάν κρίνεται απαραίτητο,  είναι σημαντική και η κοινωνική επανένταξη του ασθενή σε επαγγελματικό χώρο και φυσικά σε άλλες κοινωνικές δραστηριότητες για ολοκληρωμένη επαναφορά του ασθενή στις λειτουργικές του δυνατότητες.
Η φυσικοθεραπεία αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο με το οποίο ο ογκολογικός ασθενής μπορεί να βρεί τόσο ανακούφιση των συνοδών επιπλοκών όσο και διευκόλυνση της λειτουργικότητας του στην καθημερινή ζωή.
Ο σκοπός της φυσικοθεραπείας σε ασθενείς με καρκίνο είναι η ελαχιστοποίηση των μυοσκελετικών και καρδιοαναπνευστικών επιπτώσεων της πάθησης ή της θεραπείας. Συχνά καταγράφεται η βελτίωση της ποιότητας διαβίωσης των ασθενών που ακολουθούν ένα πρόγραμμα φυσικοθεραπευτικής αποκατάστασης άσχετα με τη πρόγνωση της πάθησης τους.
Η φυσικοθεραπευτική ομάδα του Physiopolis είναι άρτια εκπαιδευμένη και διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις φροντίδας και λειτουργικής αποκατάστασης, όπου σε συνδυασμό με την προσωπική προσπάθεια και θέληση των ασθενών με ογκολογικά προβλήματα, μπορεί να δώσει ουσιαστικές λύσεις με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.